Friday, April 15, 2011

32. Sam Saya Punye!

...Sambungan entry ni.

Date : 12nd April 2011
Time : Around 7.02pm

♬ Ringtone phone 

Caller : Hello. May I speak to Miss Izzati Ahmad?

Me : Yes. I'm Izzati. May I ask who's speaking?
Caller : Hi, miss. I'm "J" from Celcom Malaysia. This is regarding the Facebook Everyone Sale Contest. Congratulations, you are the highest bidder for ******. So, I'm calling to confirm about the shipping and ask a few details.

Me : Ehh! Betulke? *muka terkejut gila2*

Caller : Yup2.. Haven't you see the FB announcement yet? We announced the winners there. 

Me : Nope because I don't think the result will be out today. Eh, seriously? I've won the ******?

===================================

Lebih kurang macam tu la ringkasan perbualan aku dengan Celcom Rep. Disebabkan aku dok area KL, dia suggests ambik sendiri hadiah kat Menara Celcom. Kalau hantar pakai courier, might takes up to 2 weeks to be delivered. Aku ni jenis tak sabar, terus decide pergi sana keesokan harinya. Lagipun, dekat aje. Dari LRT Gombak turun Damai, then naik cab ke Menara Celcom, Jalan Semarak. Fare dalam RM1.40 + RM4.50 aje :)

Okie, berbalik kepada title entry tu, Sam bukanlah Shaheizy Sam pemenang ABPBH 2010. No no no!

Bukan juga Sam vokalis Bunkface. Nehiiii!

Sam Evans watak dalam GLEE Season 2? Juga bukan!

Sam kat sini adalah...

...
...
...

Tadaa!

-teka sdiri- :p

===================================

Aku punya reaksi:

Masa baru tau aku menang (sambil cakap phone) :- 
Bukak, tutup tingkap.
Pastu duduk kat meja.
Pastu conteng2 kertas (langsung tak faham aku conteng apa).
Pastu pegi bukak, tutup locker.
Senyuuuuuuum memanjang.


Masa call rumah, bagitahu aku menang :-
Lukis2 kat dinding.
Berjalan kehulu kehilir


Otw pergi amik hadiah :-
Dalam bas, train, cab senyum sorang2


Otw balik dari amik hadiah :-
Pun, senyum memanjang.
Pegang beg tak lepas.


-Semua reaksi aku di atas diceritakan oleh roomate aku. Aku sendiri tak sedar -_-'
Tenkiu Jij, teman aku pergi sana.

Confirm, seconfirm-confirmnya, gerenti surelah orang ingat aku tak berapa nak betul. Haha.. Adeh, tu semua keadaan luar kawal. Aku pun tak caye gak. First time kot aku menang hadiah yang hebat ni. Ingatkan ada yang bid last minute. Hehe.. Sebelum ni banyak je aku cuba join contests tak kira la contest kat blog ke apa ke semangat gila2 dengan harapan tinggi nak menang, tapi semuanya tak bertuah. Aku join game yang ni, tak letak harapan tinggi pun. Tup tup, menang. ALHAMDULILLAH. Betul la orang cakap, best things happen when you less expect them :)

Yang kat atas tu, cerita best. Jangan ingat kalau dah menang ni, semua best je. Ada yang tak best. Ada sorang ni tuduh aku hack. Adoi, hack? Kecik hati ooo bila aku menang susah-payah, tiba-tiba ada yang cakap aku main cheat. Cukupla aku main cheat dalam TheSims2,3. Kalau aku tahu macam mana nak hack, dah banyak dah contest aku join aku menang. Ini ONLINE contest woo, system mestila secure, kan? Bukan macam games biasa kat internet. Kalau aku tahu macam mana nak hack, tak payah la aku stay up malam2 tunggu connection laju baru main game tu. Terus hack je! Kan senang! Sedih woo sedih kena tuduh camtu! Tapi, rileks sudah la ye. Bukan dia yang bagi hadiah kat aku. Lagipun, macam la Celcom tak boleh detect dalam system, sape yang hack, sape yang main tipu, kan3? Lagipun, benda tu dah ada dalam T&C contest. Ye, aku baca satu2 T&C sebelum join sebarang contest :)

Anyway, korang dah tau Xpax ada buat plan baru? Memang syok plan baru ni. Sesuai untuk mereka yang suka cakap laaaaaaaaaama2. Kalau tak silap:

Rangkaian Celcom - 28sen/10minit & 1sen/sms
Rangkaian lain - 28sen/5minit & 5sen/sms
Nak tahu lebih lanjut, like FB diorang. Tanya terus kat sana.

Miahaha promote Celcom kejap ye.

Akhir kata, TERIMA KASIH XPAX!



2 comments:

♥Interesting Post by Others♥