Saturday, August 1, 2009

Rezekiku~

Alkisah, tanggal 31 Julai 2009 bersamaan 10 Syaaban 1430H pada jam 10.54 malam waktu tempatan...

"Domino's Pizza. Boleh saya bantu?"

"Saya nk order pizza bla3...UIA bla3...coupon bla3... RM 30"

"Okay, dalam 30 minit lagi orang kami akan hantar."

30 minit pertama,

"Kami dari Domino's. Sorry, saya datang lambat sikit. Dalam 15 minit sampai."

"Okay."

Tunggu lagi 30 minit, budak tu x smpai² lg.

'Haiz.. xleh jadi nh..'

"Hello, td sy ada order pizza. Da dkt sejam tunggu, xsampai² lagi.. bla3..."

"Sorry cik. Kami terima order dr Ruqayyah & Nusaibah. Bla3.. "

Ouh.. aku memahami.. Nak masuk Ruqayyah kt dlm tuh, banyak mahallah. Sabar².

20 minit kemudian,

'Eh.. nh da lbeh. Aku cancel je la order tu. Buang masa je tunggu. Huhh!'

"Hello, pizza yg sy order td x sampai lg la. Saya cancel la kalo mcm ni"

"Cik, maaf ye. Kami terima 6 order dr UIA. 5 Ruqayyah, 1 Nusaibah. Yang keje mlm, 2 org je. Tu pn saya da suruh pizza maker pegi anta."

"Iyela, tp saya da tunggu dr kol 10.50 td. Da bape jam tunggu."

"Saya minta maaf ye cik. Saya dh x boleh cancel order cik tu. Erm, mcm ni lah. Nanti budak tu da sampai, bagitau diorang, atas arahan Aiza, cik x payah bayar RM 30 tu. Saya terima risiko, saya faham cik dissapointed."

"Err.. betol ke nh.. xpe ke..hehe.."

"Iye.. saya mintak maaf banyak² ye cik.."

"Ouh..xpe.. terima kasih.."

Alhamdulillah.. rezeki.. haha..

Pukul 12.30am, 1 July 2009,

"Saya dari Domino's. Budak tu da sampai kat gate, tp x leh masuk. Bleh x cik pegi ambik kt sane? Nanti, cik x pyh bg duit kt budak tu. Saya da cakap kt dia."

"Ouh iyeke.. tenkiu..."

"Sama².. Maaf ye cik, lama tunggu.."

"Xpe².. (Pizza free, no hal..) "

Sampai kat gate, aku nampak motor Domino's...

"Maaf ye cik. minyak motor abes td.. bla3.. x payah bg duit.. bla3"

"Saya order pizza hari Jumaat, hari Sabtu br dpt.."

"Saya mintak maaf sgt² cik..."

"Xpe2.. terima kasih..."
========================================================
Moral of the story :

Sila order pizza anda lewat2 sket, and suruh member2 anda dr mahallah laen order same. Diiringi kesabaran yg tinggi, anda mungkin berjaya mendapat piza free. Sekian, terima kasih. ^^







No comments:

Post a Comment

♥Interesting Post by Others♥