Thursday, May 21, 2009

Zaman Dahulu Kala

Ughh.. Mcm ssh je CA (Company Accounting) nh.. Adakah aku x ditakdirkan untuk major in BAcc? Bru Chapter 1 kot.. Aiyaa.. Tyme2 ketensenan melanda diri, aku rilekkan otakku dgn me'reminiscing'kan kenangan2 bahagia di zaman dahulu kala..

...FLASHBACK...

Masa kecik, aku slalu ikot abah.. Ikot abah bg lembu makan, ikot abah main tennis & badminton & bola sepak & kadang2 memancing.. Best sgt time tu.. Penah satu hari tu, lembu Ayoh (Arwah Atok) kejar aku.. Aku lari menyorok bawah umah Mek (Nenek) sambil nanges2.. Normal aa kn, kene kejar lembu nanges.. Xkan nk gelak lak.. Kikiki.. Faktor2 utama lembu tu kejar aku, x dapat dikenal pasti.. Maybe dy ingat aku nak main beghambak (kejar2 versi Kelate) kot.. Menakotkan.. Dh aa besar, tanduk pjg, kaler itam lak tuh..Haisshh..

dan...

Ad skali tu abang aku blakon jd Prince, and akak aku Yanie jd Princess.. Aku xsure sape yg dk atas buai tu, tp tgh dk syok maen2 buai tu & abang aku dok feeling menyanyi, titibe,

"Prapp.."

Paham2 la eh hape yg jd pastu.. Kesian~ Naluri aku kuat mengatakan abang aku dk maen buai mase tu.. Tee-hee..

Aku dulu budak manje.. Ehee.. Silap sikit, da nanges.. Nk beli pape, kene nanges dulu bru Abah beli.. Paling byk ak nanges, sbb nk beli Barbie Doll. Baguskan? Hehe..

...FLASHBACK LAGI...

Aku tgk abg n akak2 aku b'same2 cousin syok dk main bunga api time raye.. Aku rase, dorg x bg aku main kot, so ak pe lg.. Nanges laa keje nye.. Then Abah yg tsayang datang bwk bunga api baaaanyakk2.. Hepi gile *Weee~*.. Excited pny psl, aku bawak semua bunga api tuh pegi kt pelita.. Niat nk psg satu je, tp wut do u expect kalau bwk semua skali kt tgn,kan? Gelabah pny psl,

"Splo0osshhh..."

Aku rendam bunga api aku dalam longkang.. Yayyy..~ Aku bjaye menyelamatkan keadaan.. Tp, kegembiraan aku hilang dalam sekelip mata.. Cettt.. Tamak, padan muka aku~

Oh, ad satu lg tragedi di malam2 sebelom raya.. Aku & adik bradik aku & cousins sblh umah ak dk maen2 bunga api.. Kitorg dk atas pagar.. Hehee.. Abe Iq (Cousin) & Abe Lie (Abg aku) dk maen mercon yg bunyi kuat tuh.. Mcm perang daa aku rase mase tu.. Pastu, adik Abe Iq, Atirah (Umor dy bru 6,7 thn kot mase nh) t'goda ngan mercun tu & pujuk2 laa sowh bg.. Dy nk pgg je.. Nk djadikan cite, ak ddk sblh dy & hanya pelita memisahkan ktorg (cewaah).. Titibe, angin kot dtg n api pelita tuh kene mercon,

"TEBABAOOOOMM!!"

Adeh titibe mateku rase pedih.. Aku lari2 masok umah nanges2 cite kt abah maa aku.. Abah maa aku sowh tuam ngan air suam mata tuh.. Gile aa, ak langsung xbleh bkk sblh mate tuh.. Pedihhh~ Tgk Siti Nurhaliza nyanyi lagu raya gune sblh mata je.. Seksa siott.. Tp, at last boley raya gak.. Eheee~

...FLASHBACK (LAGI???)...

Masuk skolah rendah, aku nh bukan aa budak jahat, tp suke menyakat je kdg2.. Mase dajah 1 @ 2 (Lupe daa) aku slalu nyakat sorg budak nh, namenye biarla rahsia.. Hehee.. Dy diam sgt lam claz,ak nk mengeratkan silaturrahim je.. Hehee.. Byk kali kot ak kacao dy, smpai satu hari tu dy dtg skolah ngan ayah dy..

Gulppp..

Aku da rase laen mcm daaa..

"Ank sy xnk dtg skolah sbb dy ckp ad budak kacao dy. Name Izzati" (ehh..tp pakcik tu ckp Kelantan laa ehh.. Hahaa)

Mase tu, Teacher Khairani nye class.

"Eh, Izzati? Dy budak baik nh, dy x kacao org" (Perrgghh.. Teacher ckp ak baek.. tharu siot wlaopon mmg ak slalu kcao dy.. Rase bsalah pulak.. Huuu)

Start dr aritu, aku da xkcao dy daa.. Takot seyhh.. Uhuuu.. Kang titibe dy repot kat Pejabat Pendidikan, masuk berita, femes laa diriku ini.. *Hohhh??*

P/S: MINTAK AMPUN~ Huda~~ Maafkanku~ Bkn ape, nk merapatkan ukhuwah je dulu.. Ehee..




2 comments:

  1. Hahaha, cm entah pape gak la childhood mun

    budak y slalu duk kacao orang, akhirnya jadi Ketua Pengawas...kalu ayah budak tu tau, mesti tergezut dia :)

    ReplyDelete
  2. ehee~tym tu budok2 laa..mn tau gape2 lg..huhuu

    ReplyDelete

♥Interesting Post by Others♥